Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Miastko
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Wyjaśnienia do interpelacji z dnia 7 lipca 2023 r. dot. wprowadzenia Zarządzenia Nr 878/VIII/2023 Burmistrza Miastka z 16 maja 2023 r.

Tomasz Borowski                                                            Miastko, dnia 18 sierpnia 2023 roku

Radny Rady Miejskiej

w Miastku

 

 

Pan Witold Zajst

       Burmistrz Miastka

 

dot. wyjaśnień znak sprawy WGNiOS.0003.24.2023  w sprawie interpelacji z dnia 7 lipca 2023 roku wdrożenie ZARZĄDZENIA NR 878/VIII/2023 BURMISTRZA MIASTKA z dnia 16 maja 2023 roku po dniu ogłoszeniu w Dz. Urz. Woj. Pomorskiego 05 czerwca 2023 roku poz. 2786.

 

Badając losy cytowanego wyżej zarządzenia, 30 czerwca 2023 roku sprawdziłem wdrożenia tego zarządzenia a głównie, udostępnienia informacji w biuletynie informacji publicznej ZMK i na tablicach ogłoszeniowych cmentarzy Gminy, stwierdziłem,  że

  1. brak było informacji o obowiązywaniu nowego zarządzenia z 16 maja 2023 roku.
  2. nie dokonaniu zmiany informacji o nie obowiązywaniu zarządzenia z 31 października 2022 roku (utrata mocy na podstawie zarządzenia z 16 maja 2023 roku),

 

Celem wcześniej wnoszonych przeze mnie uwag było zwrócenia Pana uwagi na pewnego rodzaju nieprawidłowości i wykorzystanie ich i ewentualne wyeliminowanie w przyszłych aktach prawa miejscowego podobnych uchybień.

 

Odpowiedzi na moje uwagi nie zawierają Pana stanowiska lecz są przedstawione z up. Naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska (dalej Naczelnik Wydziału) wraz wyjaśnieniami Dyrektora Zarządu Mienia Komunalnego w Miastku, którzy nie wyłączyli się z oceny ich postępowań w sprawie której mowa w interpelacji. Oceniam za nie właściwe, i tak w sprawach:

 

  1. przekazania zarządzenia z 16 maja 2023 roku  do wykonania Dyrektorowi ZMK

 

Zapytanie dotyczyło realizacji zarządzenia po ogłoszeniu w Dzienniku Wojewody a nie po wydaniu zarządzenia  przez Pana  czyli 16 maja 2023 roku.

W odpowiedzi mowa o przekazaniu w dniu 17 maja br. zarządzenia Dyrektorowi Zarządu Mienia Komunalnego w Miastku. Może to świadczyć o braku informacji o konieczności publikacji zarządzenia w dzienniku województwa pomorskiego - zarówno przez Urząd jak
i ZMK, świadczy to również o braku współdziałania pomiędzy urzędem i jednostką.

Ponieważ Urząd nie prowadzi na stronie BIP UM – wykazu aktów prawa miejscowego po ich ogłoszeniu w dzienniku województwa - nie jest możliwym stwierdzenie w jaki terminie Urząd posiadł informację o opublikowaniu zarządzenia.  

  Zagadnienie opłat nie jest tematem poruszanym po raz pierwszy, celem zapytań było zwrócenia uwagi na konieczność  weryfikacji i oceny przez Pana poprawności postępowania Urzędu i jednostek organizacyjnych w tym zakresie.

 

  1. brak aktualizacji informacji przez ZMK w Miastku

Sprawdzeniem 30 czerwca 2023 r. ustaliłem że na stronach BIP ZMK i tablicach ogłoszeniowych cmentarzy były zamieszczone nieobowiązujące od 20 czerwca 2023 roku zarządzenia z 11 października 2022 r.

Wyjaśnienie cyt. „zgodnie z informacją uzyskaną od dyrektora ZMK w Miastku
w.w. zarządzenie zostało zamieszczone na tablicy ogłoszeń w biurze ZMK w Miastku w dniu 20.06.23r., natomiast mimo podjętych prób ze względów technicznych nie powidła się publikacja zarządzenia na stronie bip.zmkmiastko.pl. W dniu 14.07.23 podczas weryfikacji danych zawartych w BIP ZMK w Miastku, zarządzenie zostało skutecznie opublikowane wraz z zamieszczenie na tablicach cmentarzy komunalnych GMINY MIASTKO”.

 

Stwierdzam, że część wyjaśnień Dyrektora ZMK są wątpliwe i nie zostały ocenione przez Naczelnika Wydziału  a  mianowicie:

  1. brak oceny dlaczego zarządzenie z 16 maja 2023 roku , po opublikowaniu 05czerwca 2023 roku w dzienniku województwa pomorskiego, zostało zamieszczone na tablicy ogłoszeń w ZMK dopiero w dniu 20 czerwca 2023 r. tj. od dnia jego obowiązywania oraz czy dokonano sprawdzenia przez Naczelnika Wydziału;
  2. nie wyjaśniono dlaczego nie było informacji o nieaktualności zarządzenia z 11 października 2022r. ;
  3. nie przedstawiono kiedy i jakie względy techniczne nie pozwoliły na zamieszczenie zarządzenia na stronie BIP ZMK i co poczyniono w tym zakresie.
  4. nie do zweryfikowania jest informacja daty (14.7.23) zamieszczenia  zarządzenia na stronach BIP. Strony BIP ZMK nie spełniają są wymogów określonych §16 rozporządzenia MSWiA z 18 stycznia 2007 roku tj. nie są wyposażone  w mechanizm dziennika , w którym odnotowywane byłyby zmiany w treści informacji publicznych udostępnianych w BIP oraz próby dokonywania takich zmian przez osoby nieuprawnione.

Powyższe jest bardzo ważne i istotne do oceny , gdyż wg rozporządzenia  Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz.U.2007.10.68)  unormowano m.in. w:

- § 5  o czasie udostępniania informacji publicznych w BIP odwiedzającym BIP tj. przez całą dobę bez przerw y, za zastrzeżenie § 21,

- § 20 ust. 2 cyt. „ust.2  „Podmioty, o których mowa w art. 4 podmioty obowiązane
do udostępniania informacji publicznej, ust. 1 i 2 ustawy, są zobowiązane do zapewnienia ciągłości dostępu do informacji zgromadzonych na ich stronach podmiotowych BIP.”,

-  § 21 ust.1 i 2 - należy zapewnić dostępność stron BIP dla odwiedzających strony.
W przypadku awarii brak dostępności strony głównej BIP dla odwiedzającego stronę nie powinien być dłuższy niż 8 godzin zaś w przypadku awarii brak dostępności strony podmiotowej BIP dla odwiedzającego stronę nie powinien być dłuższy niż 24 godziny.

Na koniec chcę zaznaczyć, że tą sprawę uważam za zamkniętą. Moje interpelacje, uwag i zapytania mają na celu jedynie usprawnienie funkcjonowania Gminy z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz zasad  ich wdrażania.

 

 

                                                                                               Tomasz Borowski

Załączniki do pobrania

Lp. Nazwa pliku Data dodania
1 Wyjaśnienia do interpelacji z dnia 7 lipca 2023 r. dot. wprowadzenia Zarządzenia Nr 878/VIII/2023 Burmistrza Miastka z 16 maja 2023 r. - załącznik 2023-08-18

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Wioleta Mydło 18-08-2023 11:01:26
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Tomasz Borowski
18-08-2023
Ostatnia aktualizacja: Wioleta Pikuła-Lipkowska 01-09-2023 14:43:36

Odpowiedź

WGNiOŚ.003.26.2023.DR                                                                                                  Miastko, dn. 30.08.2023 r.

 

                            Pan Mieczysław Czarnecki 

                                Zastępca Przewodniczącego 

                         Rady Miejskiej w Miastku 

 

Dot. pisma: BR.0003.7.32.2023.WM

      W odpowiedzi na pismo Przewodniczącego Rady Miejskiej w Miastku - p. Tomasza Borowskiego w sprawie wyjaśnień z dnia 19.07.2023 r. (pismo znak WGNiOŚ.0003.24.2023.DR) na złożone w dniu 07.07.2023 r. zapytanie (pismo znak BR.003.7.28.2023.WM) dotyczące Zarządzenia Nr 878/VIII/2023 Burmistrza Miastka z dnia 16 maja 2023 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych w Gminie Miastko informuję, że zapoznano się z uwagami zawartymi w przedmiotowym piśmie, które zostaną zweryfikowane w zakresie dokonywania publikacji na stronach BIP Urzędu Miejskiego w Miastku oraz jednostek organizacyjnych. 

 

                             z upoważnienia Burmistrza

                             Daniel Radziszewski

                             Naczelnik Wydziału

                              Gospodarki Nieruchomościami  

                            i Ochrony Środowiska 

 

 

 

 

Otrzymują:

1. Adresat 

2. Sekretarz Miastka 

3. a/a 

Załączniki do pobrania

Lp. Nazwa pliku Data dodania
1 Wyjaśnienia do interpelacji z dnia 7 lipca 2023 r. dot. wprowadzenia Zarządzenia Nr 878/VIII/2023 Burmistrza Miastka z 16 maja 2023 r. - załącznik (odpowiedź) 2023-08-18

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Wioleta Mydło 18-08-2023 11:01:26
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: z upoważnienia Burmistrza - Daniel Radziszewski Naczelnik WGNiOŚ 30-08-2023
Ostatnia aktualizacja: Wioleta Pikuła-Lipkowska 01-09-2023 14:43:36