System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
Wyjaśnienia do interpelacji z dnia 7 lipca 2023 r. dot. wprowadzenia Zarządzenia Nr 878/VIII/2023 Burmistrza Miastka z 16 maja 2023 r.
Tomasz Borowski Miastko, dnia 18 sierpnia 2023 roku
Radny Rady Miejskiej
w Miastku
Pan Witold Zajst
Burmistrz Miastka
dot. wyjaśnień znak sprawy WGNiOS.0003.24.2023 w sprawie interpelacji z dnia 7 lipca 2023 roku wdrożenie ZARZĄDZENIA NR 878/VIII/2023 BURMISTRZA MIASTKA z dnia 16 maja 2023 roku po dniu ogłoszeniu w Dz. Urz. Woj. Pomorskiego 05 czerwca 2023 roku poz. 2786.
Badając losy cytowanego wyżej zarządzenia, 30 czerwca 2023 roku sprawdziłem wdrożenia tego zarządzenia a głównie, udostępnienia informacji w biuletynie informacji publicznej ZMK i na tablicach ogłoszeniowych cmentarzy Gminy, stwierdziłem, że
- brak było informacji o obowiązywaniu nowego zarządzenia z 16 maja 2023 roku.
- nie dokonaniu zmiany informacji o nie obowiązywaniu zarządzenia z 31 października 2022 roku (utrata mocy na podstawie zarządzenia z 16 maja 2023 roku),
Celem wcześniej wnoszonych przeze mnie uwag było zwrócenia Pana uwagi na pewnego rodzaju nieprawidłowości i wykorzystanie ich i ewentualne wyeliminowanie w przyszłych aktach prawa miejscowego podobnych uchybień.
Odpowiedzi na moje uwagi nie zawierają Pana stanowiska lecz są przedstawione z up. Naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska (dalej Naczelnik Wydziału) wraz wyjaśnieniami Dyrektora Zarządu Mienia Komunalnego w Miastku, którzy nie wyłączyli się z oceny ich postępowań w sprawie której mowa w interpelacji. Oceniam za nie właściwe, i tak w sprawach:
- przekazania zarządzenia z 16 maja 2023 roku do wykonania Dyrektorowi ZMK
Zapytanie dotyczyło realizacji zarządzenia po ogłoszeniu w Dzienniku Wojewody a nie po wydaniu zarządzenia przez Pana czyli 16 maja 2023 roku.
W odpowiedzi mowa o przekazaniu w dniu 17 maja br. zarządzenia Dyrektorowi Zarządu Mienia Komunalnego w Miastku. Może to świadczyć o braku informacji o konieczności publikacji zarządzenia w dzienniku województwa pomorskiego - zarówno przez Urząd jak
i ZMK, świadczy to również o braku współdziałania pomiędzy urzędem i jednostką.
Ponieważ Urząd nie prowadzi na stronie BIP UM – wykazu aktów prawa miejscowego po ich ogłoszeniu w dzienniku województwa - nie jest możliwym stwierdzenie w jaki terminie Urząd posiadł informację o opublikowaniu zarządzenia.
Zagadnienie opłat nie jest tematem poruszanym po raz pierwszy, celem zapytań było zwrócenia uwagi na konieczność weryfikacji i oceny przez Pana poprawności postępowania Urzędu i jednostek organizacyjnych w tym zakresie.
- brak aktualizacji informacji przez ZMK w Miastku
Sprawdzeniem 30 czerwca 2023 r. ustaliłem że na stronach BIP ZMK i tablicach ogłoszeniowych cmentarzy były zamieszczone nieobowiązujące od 20 czerwca 2023 roku zarządzenia z 11 października 2022 r.
Wyjaśnienie cyt. „zgodnie z informacją uzyskaną od dyrektora ZMK w Miastku
w.w. zarządzenie zostało zamieszczone na tablicy ogłoszeń w biurze ZMK w Miastku w dniu 20.06.23r., natomiast mimo podjętych prób ze względów technicznych nie powidła się publikacja zarządzenia na stronie bip.zmkmiastko.pl. W dniu 14.07.23 podczas weryfikacji danych zawartych w BIP ZMK w Miastku, zarządzenie zostało skutecznie opublikowane wraz z zamieszczenie na tablicach cmentarzy komunalnych GMINY MIASTKO”.
Stwierdzam, że część wyjaśnień Dyrektora ZMK są wątpliwe i nie zostały ocenione przez Naczelnika Wydziału a mianowicie:
- brak oceny dlaczego zarządzenie z 16 maja 2023 roku , po opublikowaniu 05czerwca 2023 roku w dzienniku województwa pomorskiego, zostało zamieszczone na tablicy ogłoszeń w ZMK dopiero w dniu 20 czerwca 2023 r. tj. od dnia jego obowiązywania oraz czy dokonano sprawdzenia przez Naczelnika Wydziału;
- nie wyjaśniono dlaczego nie było informacji o nieaktualności zarządzenia z 11 października 2022r. ;
- nie przedstawiono kiedy i jakie względy techniczne nie pozwoliły na zamieszczenie zarządzenia na stronie BIP ZMK i co poczyniono w tym zakresie.
- nie do zweryfikowania jest informacja daty (14.7.23) zamieszczenia zarządzenia na stronach BIP. Strony BIP ZMK nie spełniają są wymogów określonych §16 rozporządzenia MSWiA z 18 stycznia 2007 roku tj. nie są wyposażone w mechanizm dziennika , w którym odnotowywane byłyby zmiany w treści informacji publicznych udostępnianych w BIP oraz próby dokonywania takich zmian przez osoby nieuprawnione.
Powyższe jest bardzo ważne i istotne do oceny , gdyż wg rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz.U.2007.10.68) unormowano m.in. w:
- § 5 o czasie udostępniania informacji publicznych w BIP odwiedzającym BIP tj. przez całą dobę bez przerw y, za zastrzeżenie § 21,
- § 20 ust. 2 cyt. „ust.2 „Podmioty, o których mowa w art. 4 podmioty obowiązane
do udostępniania informacji publicznej, ust. 1 i 2 ustawy, są zobowiązane do zapewnienia ciągłości dostępu do informacji zgromadzonych na ich stronach podmiotowych BIP.”,
- § 21 ust.1 i 2 - należy zapewnić dostępność stron BIP dla odwiedzających strony.
W przypadku awarii brak dostępności strony głównej BIP dla odwiedzającego stronę nie powinien być dłuższy niż 8 godzin zaś w przypadku awarii brak dostępności strony podmiotowej BIP dla odwiedzającego stronę nie powinien być dłuższy niż 24 godziny.
Na koniec chcę zaznaczyć, że tą sprawę uważam za zamkniętą. Moje interpelacje, uwag i zapytania mają na celu jedynie usprawnienie funkcjonowania Gminy z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz zasad ich wdrażania.
Tomasz Borowski
Załączniki do pobrania
Lp. | Nazwa pliku | Data dodania |
---|---|---|
1 | Wyjaśnienia do interpelacji z dnia 7 lipca 2023 r. dot. wprowadzenia Zarządzenia Nr 878/VIII/2023 Burmistrza Miastka z 16 maja 2023 r. - załącznik | 2023-08-18 |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Wioleta Mydło | 18-08-2023 11:01:26 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Tomasz Borowski |
18-08-2023 |
Ostatnia aktualizacja: | Wioleta Pikuła-Lipkowska | 01-09-2023 14:43:36 |
Odpowiedź
WGNiOŚ.003.26.2023.DR Miastko, dn. 30.08.2023 r.
Pan Mieczysław Czarnecki
Zastępca Przewodniczącego
Rady Miejskiej w Miastku
Dot. pisma: BR.0003.7.32.2023.WM
W odpowiedzi na pismo Przewodniczącego Rady Miejskiej w Miastku - p. Tomasza Borowskiego w sprawie wyjaśnień z dnia 19.07.2023 r. (pismo znak WGNiOŚ.0003.24.2023.DR) na złożone w dniu 07.07.2023 r. zapytanie (pismo znak BR.003.7.28.2023.WM) dotyczące Zarządzenia Nr 878/VIII/2023 Burmistrza Miastka z dnia 16 maja 2023 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych w Gminie Miastko informuję, że zapoznano się z uwagami zawartymi w przedmiotowym piśmie, które zostaną zweryfikowane w zakresie dokonywania publikacji na stronach BIP Urzędu Miejskiego w Miastku oraz jednostek organizacyjnych.
z upoważnienia Burmistrza
Daniel Radziszewski
Naczelnik Wydziału
Gospodarki Nieruchomościami
i Ochrony Środowiska
Otrzymują:
1. Adresat
2. Sekretarz Miastka
3. a/a
Załączniki do pobrania
Lp. | Nazwa pliku | Data dodania |
---|---|---|
1 | Wyjaśnienia do interpelacji z dnia 7 lipca 2023 r. dot. wprowadzenia Zarządzenia Nr 878/VIII/2023 Burmistrza Miastka z 16 maja 2023 r. - załącznik (odpowiedź) | 2023-08-18 |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Wioleta Mydło | 18-08-2023 11:01:26 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | z upoważnienia Burmistrza - Daniel Radziszewski Naczelnik WGNiOŚ | 30-08-2023 |
Ostatnia aktualizacja: | Wioleta Pikuła-Lipkowska | 01-09-2023 14:43:36 |