Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Miastko
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Naruszenia ochrony danych osobowych w związku z transmisją i utrwalaniem obrad sesji RM w dn. 29 czerwca 2023 r.

Tomasz Borowski                                                                                                               Miastko, 18 sierpnia 2023 roku

Radny Rady Miejskiej

w Miastku

 

 

       Pan

       Witold Zajst

       Burmistrza Miastka

 

Interpelacja

 

Dotyczy: naruszenia ochrony danych osobowych w związku z transmisją i utrwalaniem obrad sesji Rady Miejskiej w dniu 29 czerwca 2023 roku.

 

Zgodnie  z art. 20 ust.1 b ustawy o samorządzie gminnym „ obrady rady gminy są transmitowane i utrwalane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk. Nagrania obrad są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej gminy oraz w inny sposób zwyczajowo przyjęty” . Jak wskazałem we wcześniejszym piśmie  pozyskiwane podczas transmisji dane z obrad sesji w dniu 29 czerwca 2023 r, nie zostały ograniczone do celu określonego art. 20 ust.1 b ustawy o samorządzie gminnym, gdyż nie wstrzymano transmisji i nagrywania oraz udostępniania w BIP Gminy Miastko obrazu po czasie trwania obrad Rady .

Powyższe wskazuje, że mogło wystąpić naruszenie ochrony danych osobowych określonych rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2, zwane dalej: rozporządzeniem 2016/679 – w którym na użytek rozporządzenia  podano definicję dla ” naruszenia ochrony danych” w   art. 4 pkt. 12 cyt. „ oznacza naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utracenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych:”

Zgodnie z zasadami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych określonymi w art.5 ust.2  rozporządzenia 2016/679 cyt. „Administrator jest odpowiedzialny za przestrzeganie przepisów ust. 1 i musi być w stanie wykazać ich przestrzeganie („rozliczalność”). Zaś w ust.1 lit.f określono że dane osobowe muszą być cyt. „f) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych („integralność i poufność”).

 

W związku z powyższym, na podstawie § 91 Statutu Gminy Miastko proszę o odpowiedź na poniższe pytania :

 

  1. Czy i kiedy przeprowadził Pan jako Administrator kontrolę , sprawdzenie zgodności przetwarzania danych osobowych z obrad sesji w dniu 29 czerwca 2023 roku z przepisami o ochronie danych osobowych, tj. z : rozporządzeniem 2016/69) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).
  2. W jakim zakresie i przez kogo zostały wykonane czynności  kontrolne, sprawdzające oraz czy stwierdzono naruszenie ochrony danych osobowych. 

W szczególności czy oceniono wykonanie obowiązków określonych  rozporządzeniem 2016/679  określonych w szczególności niżej unormowaniami:

  1. art. 24 ust.1 – czy są wdrożone odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z rozporządzeniem 2016/69 i czy można to wykazać. Wskazano, że do obowiązków Administratora należy cyt „ Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom” co w mojej ocenie wystąpiło.
  2. art. 32 – w celu zachowania bezpieczeństwa i zapobiegania przetwarzaniu niezgodnemu z rozporządzeniem 2016/679- czy oszacowano ryzyko właściwe dla przetwarzania oraz wdrożono środki minimalizujące to ryzyka oraz czy stopień bezpieczeństwa jest odpowiedni, uwzględnia się w szczególności ryzyko wiążące się z przetwarzaniem, w szczególności wynikające z przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utraty, modyfikacji, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych - i mogące w szczególności prowadzić do uszczerbku fizycznego, szkód majątkowych lub niemajątkowych.
  3. art. 33 ust.1 – jeżeli wyniku sprawdzenia stwierdzono naruszenie ochrony danych osobowych – czy zgłoszono naruszenia ochrony danych osobowych organowi nadzorczemu. Jeżeli nie to z jakich powodów.
  4. art.33 ust.5  - czy udokumentowano wszelkie naruszenia ochrony danych osobowych, w tym okoliczności naruszenia ochrony danych osobowych, jego skutki oraz podjęte działania zaradcze.
  5. art. 34 – czy dokonano zawiadomień osób, której dane dotyczą, o naruszeniu ochrony danych osobowych. Jeżeli nie to – dlaczego uznano że nie wystąpiło naruszenie praw lub wolności osób fizycznych podczas niezgodnej z prawem transmisją poza obradami sesji.

Tomasz Borowski                        

 

                                                                             

Miastko,  27 września 2023 r.

Tomasz Borowski

Radny Rady Miejskiej

w Miastku

Pan Witold Zajst

       Burmistrz Miastka

 

dot. odpowiedzi  z dnia 12 września 2023 roku (znak sprawy WOA.0003.48.2023.AR) na zapytania przedstawione w interpelacji z dnia 18 sierpnia 2023 roku w sprawie w naruszenia ochrony danych osobowych w związku z transmisją i utrwalaniem obrad sesji Rady Miejskiej w dniu 29 czerwca 2023 roku.

W związku transmisją i utrwalaniem za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk, po zakończeniu obrad sesji Rady Miejskiej w dniu 29 czerwca roku tj. poza uprawnionym czasem określonym art. 20 ust.1 b ustawy o samorządzie gminnym, wskazałem o możliwym naruszeniu ochrony danych  w rozumieniu art.4 pkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2, zwane dalej: rozporządzeniem 2016/679. 

Zgodnie z art. 4 pkt 12 rozporządzenia 2016/679 „naruszenie ochrony danych osobowych” oznacza naruszenie bezpieczeństwa prowadzące do przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utracenia, zmodyfikowania, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych”.

Uwzględniając powyższe,  w interpelacji zwróciłem się o sprawdzenie zgodności przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych min.:

  1. wyjaśnienie w jakim zakresie i przez kogo oraz kiedy zostały wykonane czynności  sprawdzające wykonywania czynności przetwarzania danych z transmisji poza obradami ;
  2. wykazanie czy i jak zostały wykonane w ww. sprawie,  niektóre z obowiązków Administratora w szczególności określonych w art. 24 ust.1; art. 32; art. 33 ust.1 i 5; oraz 34 rozporządzenia 2016/679.

 

W mojej ocenie, wyjaśnienia zawarte w skierowanej do mnie odpowiedzi  nie  są adekwatne do zadanych pytań.

 

W wyjaśnieniach nie wykazał Pan, że został wykonany obowiązek określony art. 32  rozporządzenia 2016/679.  Materia tego przepisu stanowi :

„... ust. 1 ....administrator i podmiot przetwarzający wdrażają odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyk w tym między innymi w stosownym przypadku:... b) zdolność do ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania; d) regularne testowanie, mierzenie i ocenianie skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania.

2. Oceniając, czy stopień bezpieczeństwa jest odpowiedni, uwzględnia się w szczególności ryzyko wiążące się z przetwarzaniem, w szczególności wynikające z przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utraty, modyfikacji, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych.”

Według wyjaśnień prezentowanych przez Urząd Ochrony danych Osobowych (wskazówki, porady poradniki na stronie WWW. uodo) cyt. „Wskazane testowanie, mierzenie i ocenianie, aby stanowiło realizację wymogu wynikającego z art. 32 ust. 1 lit. d) rozporządzenia 2016/679, musi być dokonywane w sposób regularny, co oznacza świadome zaplanowanie i zorganizowanie, a także dokumentowanie (w związku z zasadą rozliczalności, o której mowa w art. 5 ust. 2 rozporządzenia 2016/679) tego typu działań w określonych przedziałach czasowych, niezależnie od zmian w organizacji i przebiegu procesów przetwarzania danych.

 

Oceniam, że nie odpowiadając na zadane pytanie, działań takich Urząd nie podjął, co przesądza o naruszeniu przepisu rozporządzenia 2016/679.

Rozporządzenie 2016/679 wprowadziło podejście, w którym zarządzanie ryzykiem jest fundamentem działań związanych z ochroną danych osobowych i ma charakter ciągłego procesu. Podmioty, które przetwarzają dane osobowe, zobligowane są nie tylko do zapewnienia zgodności tego przetwarzania z wytycznymi ww. rozporządzenia poprzez jednorazowe wdrożenie organizacyjnych i technicznych środków bezpieczeństwa, ale również do zapewnienia ciągłości monitorowania poziomu zagrożeń oraz zapewnienia rozliczalności w zakresie poziomu oraz adekwatności wprowadzonych zabezpieczeń.

Oznacza to, że koniecznością staje się wypełnienie obowiązku przez Administratorów szczegółowej analizy prowadzonych procesów przetwarzania danych i dokonać oceny ryzyka, a następnie zastosować takie środki i procedury, które będą adekwatne do oszacowanego ryzyka. Wykonanie wymagane jest przed wprowadzeniem nowego procesu przetwarzania danych oraz w przypadku wystąpienia naruszenia, co miało miejsce dnia 29 czerwca 2023 r. transmisja poza uprawniony okres.

 

W odpowiedzi częściowo wykazano realizację obowiązku określonego w art. 33 rozporządzenia 2016/679. I tak wyjaśnienie  cyt. „W wyniku analizy zapisu obrad sesji Rady Miejskiej w Miastku w dniu 29 czerwca 2023r. przez jej organ wykonawczy, po konsultacji z Inspektorem  Ochrony Danych Osobowych Urzędu  Miejskiego w Miastku, ustalono, że przedmiotowy zapis z przedmiotowej sesji nie narusza przepisów o ochronie danych osobowych, ani praw i wolności osób na nim utrwalonych, bowiem dotyczy tylko i wyłącznie radnychosób publicznych biorących udział w niniejszej sesji.” - nie pozwala ocenić czy prawidłowo wykonano obowiązek art. 33 ust.1 i 5 rozporządzenia 2016/679.

Nie wykazano, kiedy (data), przez kogo i jak udokumentowano, że nie wystąpiło naruszenie ochrony danych. Brak tych danych (a wnioskowanych w interpelacji)  nie pozwala ocenić czy obowiązek wykonano w terminie wskazanym art. 33 ust. 1,  aby w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych, administrator bez zbędnej zwłoki – w miarę możliwości, nie później niż w terminie 72 godzin po stwierdzeniu naruszenia  - wykonał zgłoszenie organowi nadzorczemu.

Natomiast stwierdzenie w odpowiedzi cyt. „bowiem dotyczy tylko i wyłącznie radnychosób publicznych biorących udział w niniejszej sesji”  - wymaga weryfikacji podejścia do zagadnienia i uwzględnienia w następczych  działaniach faktu, że osobami tymi mogą być się nie tylko radni.  Wstęp na salę posiedzeń obrad przysługuje każdemu, uczestniczą także inne osoby zaproszone (sprawozdawcy zagadnień objętych tematyką sesji) a także mieszkańcy Gminy czy inne zainteresowane.  

Ponadto należy uwzględnić, że wszystkie osoby przebywające na sali posiedzeń  w trakcie obrad, winny mieć możliwość wcześniejszego zapoznania się z informacją Administratora w zakresie transmitowania i utrwalania za pomocą urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk obrad Rady Miejskiej oraz ich udostępnianiu w Biuletynie Informacji Publicznej (art.13 rozporządzenia 2016/679 ).

Powyższego, obowiązku nie realizowano. Po zapytaniu w sprawie, zamieszczono klauzulę informacyjnej (brak daty sporządzenia i podpisu) w biuletynie informacji  publicznej system Rada zakładka RODO.

            Wnioskuję, aby przed każdym terminem posiedzeń sesji zamieszczać opracowaną klauzulę informacyjną przed wejściem na salę posiedzeń wraz zawiadomieniem o zwołaniu obrad.

            W zakresie przestawienie w sprawie roli Inspektora Ochrony Danych jako konsultującego „analizę zapisu” (bez podania daty konsultacji oraz czynności objętych analizą) uważam, że  powinna nastąpić  niezwłocznie po wystąpieniu naruszenia ochrony danych i winna dotyczyć przede wszystkim przeprowadzenia oceny stopnia bezpieczeństwa, wymaganej art. 32 rozporządzenia 2016/679 .

W wykonywaniu zadań ochrony danych  należ uwzględnić status i zadania inspektora ochrony danych określone rozporządzeniem 2016/679 wskazujące w:

- art. 38 ust.1 wskazujące, że Administrator winien zapewnić, by inspektor ochrony danych był właściwie i niezwłocznie włączany we wszystkie sprawy dotyczące ochrony danych osobowych

- art. 39  ust.1 lit.b 1. Inspektor ochrony danych ma następujące zadania:.... b) monitorowanie przestrzegania niniejszego rozporządzenia, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty.”

 .             Ponadto oceniam, że  bez związku z interpelacją, są informacje i wyjaśnienia przedstawione w odpowiedzi w zdaniach 3 do 7 a  będące omówienie unormowań prawnych, ich oceny.

 Odnosząc się  informacji w brzmieniu cyt. „ Wobec powyższego w rzeczywistości nie może być mowy o jakimkolwiek naruszeniu obowiązujących przepisów prawa, bowiem transmisja z obrad rady jest wykonaniem ustawowego obowiązku i tym samym wymienione nie może mieć zastosowania w przedstawionej sprawie w zakresie naruszenia procedur związanych z przetwarzaniem danych osobowych, ponieważ nie doszło do jakiegokolwiek naruszenia przepisów obowiązujących w tym zakresie”  -  uważam,  po zapoznaniu się z przedstawioną oceną Pana do odpowiedzi, będzie wymagać weryfikacji przedstawionego stanowiska.

Zawarcie w odpowiedzi na interpelację, uwagi o wypowiedziach radnych i instruowaniu  jak, Pana zdaniem, mają się radni zachowywać jest  wysoce niestosowna.

Uważam, że zamiast zajmować się cenzurowaniem zachowania radnych, winien Pan zająć się zadaniami i obowiązkami Administratora określonymi rozporządzeniem 2016/679. Celem właściwego ich realizowania, wskazane jest żeby Pan i pracownicy realizujący zadania ochrony danych, zaktualizowali wiedzę o obowiązkach spoczywających na nich na mocy wymienionego rozporządzenia, a także zapoznali się z licznymi orzeczeniami sądów administracyjnych, decyzjami Prezesa Urzędu Ochrony Danych    czy też skorzystali z porad zamieszczonych na stronie UODO.

Informuję, że wystąpię do Urzędu Ochrony Danych Osobowych z prośbą o ocenę sprawy.

 

 

                                                                       Tomasz Borowski

Załączniki do pobrania

Lp. Nazwa pliku Data dodania
1 Naruszenia ochrony danych osobowych w związku z transmisją i utrwalaniem obrad sesji RM w dn. 29 czerwca 2023 r. - załącznik 2023-08-18

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Wioleta Mydło 18-08-2023 10:50:04
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Tomasz Borowski
18-08-2023
Ostatnia aktualizacja: Wioleta Mydło 09-10-2023 12:36:35

Odpowiedź

WOA.0003.48.2023.AR                                                       Miastko, dnia 12 września  2023 r.

 

 

            Pan Tomasz Borowski

           Przewodniczący Rady Miejskiej

            w Miastku

 

            W odpowiedzi na Pana interpelację  z dnia 18 sierpnia 2023r. wyjaśniam.
W wyniku analizy zapisu obrad sesji Rady Miejskiej w Miastku w dniu 29 czerwca 2023r. przez jej organ wykonawczy, po konsultacji z Inspektorem  Ochrony Danych Osobowych
Urzędu  Miejskiego w Miastku, ustalono, że przedmiotowy zapis z przedmiotowej sesji nie narusza przepisów o ochronie danych osobowych, ani praw i wolności osób na nim utrwalonych, bowiem dotyczy tylko i wyłącznie radnych – osób publicznych biorących udział w niniejszej sesji.

            Nadto podkreślić należy, że niedopuszczalne jest ingerowanie w treść transmisji
z przebiegu sesji rady. Sytuacja z publikacją pełnego przebiegu transmisji z sali obrad tuż po zakończeniu sesji zaistniała tylko i wyłącznie z powodów technicznych. Mimo to w BIP Gminy Miastko opublikowano przebieg sesji, dokonując weryfikacji końcowego nagrania
ze względu na powagę i  charakter instytucji. Nie stosowne byłoby publikowanie takich treści w BIP Urzędu.

Jednocześnie należy wskazać, iż zgodnie z przepisem art. 20 ust. 1a ustawy
z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym, ustawodawca wprowadził obowiązek transmitowania obrad sesji rady i utrwalania ich za pomocą urządzeń rejestrujących obraz  
i dźwięk.

Bezsprzecznie uznać należy, że ustawodawca jest racjonalny i w konsekwencji przyjął, iż transmisja obrad rady nie może podlegać jakimkolwiek ograniczeniom w tym ograniczeniom wynikającym z rozporządzenia  Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Tym samym, mając na względzie fakt, iż transmisja obrad rady na żywo uniemożliwia fizycznie i technologicznie, ingerowanie w treści przekazu transmisji z obrad rady na żywo, przyjąć należy, że gdyby zamiarem racjonalnego ustawodawcy była ochrona osób fizycznych, w związku z przetwarzaniem danych osobowych podczas transmisji z obrad rady, to ponad wszelką wątpliwość nie unormowałby obowiązku ustawowego do transmisji obrad rady. Nawet gdyby przyjąć, iż zamiarem ustawodawcy byłaby ochrona osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych podczas transmisji z obrad rady to wyraźnie ustawodawca wskazałby to w przepisach normujących obowiązek transmisji obrad rady. Ustawodawca jednak tego nie uczynił, czym uznał, iż transmisja z obrad rady nie narusza obowiązków wynikających  z rozporządzenia  Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Ponadto zgodnie z przepisem art. 6 ust. 1 litera „c” z rozporządzenia  Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, przetwarzanie jest zgodne
z prawem wyłącznie w przypadkach, gdy – i w takim zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

W konsekwencji transmisja z obrad rady jest wypełnieniem obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (Burmistrzu Miastka) unormowanego w przepisie art. 20 ust. 1a ustawy
z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym i w rezultacie przetwarzanie danych osobowych osób fizycznych (radnych i osób obecnych na sesji rady) poprzez transmisję obrad rady jest jak najbardziej zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, w tym
z rozporządzeniem  Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Wobec powyższego w rzeczywistości nie może być mowy o jakimkolwiek naruszeniu obowiązujących przepisów prawa, bowiem transmisja z obrad rady jest wykonaniem ustawowego obowiązku i tym samym wymienione nie może mieć zastosowania
w przedstawionej sprawie w zakresie naruszenia procedur związanych z przetwarzaniem danych osobowych, ponieważ nie doszło do jakiegokolwiek naruszenia przepisów obowiązujących w tym zakresie.

Niezależnie od powyższego należy zauważyć, iż kwestia utrwalenia na nagraniu niewłaściwych i niestosownych wypowiedzi radnych, istotnie jest niezgodna z etyką wykonywania funkcji radnego Rady Miejskiej w Miastku i nie powinna w ogóle mieć miejsca. 

            Pragnę również zauważyć, że pełnienie funkcji radnego zobowiązuje do należytego  zachowania, etycznej postawy oraz wypowiadania się w sposób kulturalny, nie tylko podczas wykonywania mandatu radnego, ale także poza obradami sesji, komisji lub innych spotkań.
 

Załączniki do pobrania

Lp. Nazwa pliku Data dodania
1 Naruszenia ochrony danych osobowych w związku z transmisją i utrwalaniem obrad sesji RM w dn. 29 czerwca 2023 r. - załącznik (odpowiedź) 2023-08-18

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Wioleta Mydło 18-08-2023 10:50:04
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Burmistrz Miastka - Witold Zajst 14-09-2023
Ostatnia aktualizacja: Wioleta Mydło 09-10-2023 12:36:35